"i don't fit the picture, i'm not what you want me to be"

Nu skall jag snart ut till stackars Cassandra i Skedela, hon fotograferar hästtävlingar. I regnet. Igår var de dax för en högre växel med min häst, de gick ju inte riktigt som jag förställt mig.

Jag har alltid en känsla om hur jag vill att de skall kännas, och denna gången ville jag att han bara skulle rulla på i galoppen och vara lång och låg men ärligtalat, trodde jag verkligen de?!? En sak är säker. Åttan var inte i samma tankebarnor iallafall..
Jag hann bara tänka galopp och han sköt iväg som en kula ur en kanon, ryggen och halsen spänd som en stålfjäder så jag hade inte ens chans att njuta av turen. Fick försöka koncentrera mig på att försöka sitta djupt i sadeln och inte dra i hans stackars mun för mycket.

Idag blir de skritt på lång tygel och i övermorgon tar vi nya tag med galoppen!


Åttan och jag i ett finare ögonsblick, de är inte ofta han ser ut såhär, nästan aldrig faktiskt.


Kommentarer
Postat av: fii

Visst är det! ^^ Kommer du hem snart? <3

2010-08-08 @ 16:34:26
URL: http://hellofii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0