Konsten att bara vara är som att måla med målarfärg

Sitter i min säng i London och gör absolut ingenting, känner dock en smygande känsla av rastlöshet i kroppen men försöker sätta den på "ignore" så fort den dyker upp. Enligt väderprognosen på datorn är det 24 grader ute, jag har ingen aning då jag inte varit utanför rummet sedan igårkväll.
Igår var jag ute och sprang på castings hela dagen och var hemma igen vid 7 tiden, hade nog varit hemma vid halv 6 om jag tagit tunnelbanan men jag bestämde mig för att ta bussen från Oxford Street till Brayton. Det stod på busstidstabellen att resan skulle ta 37 minuter men jag skulle tippa på att den tog närmare 77 minuter, inte mig emot då jag fick en härlig tur genom hela centrala London.

Jag försöker planera upp för helgen då jag inte har några speciella "must do" uppdrag, idag lär det bara bli en dag av filmtittande och datorsurfande men imorgon funderar jag på om jag skall snöra på mig joggingskorna och bege mig till central park. Förhoppningsvis kan jag ligga i solen och bättra på brännen lite också, vill ju inte komma hem till Sverige som den blekaste i kompiskretsen. Sedan på måndag börjar allvaret igen, trivs bättre med att ha något att göra och fastän jag pustar och stönar över hur jobbigt det är att flänga runt halva London för att visa upp mig i 5 minuter och sedan springa vidare måste jag erkänna att jag gillar hur mycket av det riktiga London jag får uppleva. Alla människor man studerar varje dag, alla nya dofter och smaker som hänger i luften, all denna trafik som susar förbi en.
Jag inser varje gång att jag inte skulle kunna leva på detta sättet en längre tid, men för några veckor är det spännande och jag tar alltid med mig nya lärdomar hem som jag kan ha nytta av senare i livet.

Igår fick jag även lite nya bilder från Tyskland, plåtningen ägde rum på en stor kinesisk resturang utanför Berlin. Det var en rolig plåtning och bilderna är annorlunda men fina. Delar med mig av en bild:


Kommentarer
Postat av: Cassa mandelmassa

Du kommer inte vara vitare än mig. Kämpa på och kom hem så snart du kan! puss / din BfF

2011-06-14 @ 19:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0